• 0530 851 15 90
  • Paşabayır Mh, Mehmetçik Cd. No: 1/2 Bandırma/Balıkesir

Skolyoz Tedavisi

Skolyoz nedir diye bakacak olursak bu rahatsızlık, omurganın yana doğru eğriliği olarak bilinmektedir. Omurga normal durumlarda boyun, sırt ve bel bölgelerinde hafif bir eğriliğe sahiptir. Normal düzeylerde bulunan bu eğrilikler omurganın desteklenmesinde ve hareket kabiliyetinin oluşturulmasında etkilidir. Bu eğriliğin normal değerler dışına çıkması skolyoz hastalığının ortaya çıkmasına neden olmaktadır.

Bandırma skolyoz tedavisi için hizmet veren merkezimiz, skolyoz hastalarının konforlu ve hijyenik bir ortamda tecrübeli fizyoterapistler aracılığıyla tedavi almasını sağlayan bir merkezdir. Fizyomoon olarak Balıkesir ilinde Bandırma, Erdek, Gönen, Marmara Adası, Avşa ilçelerinde hizmet sunmaktayız. Merkezimizde bu rahatsızlık nedeniyle hayat kalitesi bozulmuş kişiler için en gelişmiş teknikleri sizlerle buluşturuyoruz.

Skolyoz Türleri Nelerdir?

Bandırma skolyoz tedavi merkezi, skolyozun farklı türlerine yönelik uygulamış olduğu tedavi yöntemleri ile yüksek başarı elde etmektedir. Skolyoz kişiden kişiye farklı şekillerde ortaya çıkabilir. Bu farklılıklar tedavi yöntemlerinde de farklılıkların ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Skolyoz tiplerinin en iyi şekilde ayırt edilmesi tedavinin başarısı açısından önemlidir.

Skolyoz, üç ana türde ele alınır:

• İdiyopatik skolyoz olarak adlandırılan ve genel olarak skolyoz hastalarının yüzde 80’ini kapsayan bu tip skolyozda neden genel olarak bilinmemektedir.
  • Dejeneratif skolyoz tipi ise yaşlanmaya bağlı sebeplerden ötürü omurgadaki disklerde oluşan sorunlardan kaynaklı skolyoz türüdür.
  • Nöromüsküler skolyoz tip skolyozda omurgayı destekleyen tendon, kas veya bağlarda ortaya çıkan bir sorun kaynaklı skolyoz rahatsızlığının ortaya çıkmasından bahsedilmektedir.

Her ne sebeple olursa olsun skolyoz rahatsızlığının ciddiye alınması ve mutlaka tedavi edilmesi gerekmektedir. Kişinin durumuna ve şikâyetlerine göre ayarlanacak olan tedavi planı merkezimizdeki fizyoterapistler tarafından hastanın detaylı muayenesinin yapılması ile gerçekleştirilmektedir.

Skolyoz Belirtileri Nelerdir?

Bandırma skolyoz tedavi hizmeti veren merkezimiz tarafından inceleme altına alınan hastalarda skolyoz belirtileri büyük bir titizlik ile incelenerek tanı alan hastalara özverili bir tedavi planı uygulanmaktadır. Fizyoterapistler tarafından gelişmiş teknikler kullanılarak uygulanan tedavi yöntemleri kişinin hayat standartlarını yakalamasında büyük rol üstlenmektedir.

Skolyoz genel olarak herhangi bir belirtiye neden olmamaktadır.  Ancak hastada skolyoz ilerlediğinde, aşağıdaki belirtiler ortaya çıkabilmektedir.:

• Omuzların veya kalçaların dengesizliği
  • Sırtta kambur bir görünüm
  • Yanlış duruş
  • Ağrı
  • Hareket kısıtlılığı

Skolyoz belirtileri durumunda kişinin skolyoz yönünden incelenmesi ve tanı alması halinde uygun tedavi yöntemleri ile tedavinin vakit kaybetmeden başlanması gerekmektedir.

Skolyoz Hastalarına Uygulanan Fizik Tedaviler

Bandırma skolyoz tedavi merkezi tarafından hastalara uygulanan fizik tedavi yöntemleri, kasları güçlendirmeye, esnekliği artırmaya ve ağrıyı azaltmaya yardımcı olabilmektedir. Fizik tedavi, genellikle skolyoz tedavisinde ilk basamak tedavidir.

Skolyoz tedavisinde fizyoterapistler tarafından uygulanan fizik tedavi yöntemleri ise şöyledir:

• Duruş eğitimi sayesinde terapist hasta kişiye doğru postürü koruması için duruşunun olması gerektiği pozisyonları öğretir.
  • Güçlendirme egzersizleri sayesinde omurganın ve kasların güçlendirilmesi sağlanır.
  • Fizyoterapist tarafından uygulanan esneme egzersizleri omurganın hareketliliğinin artırılmasında etkilidir.
  • Manuel terapi uygulamaları ile fizyoterapist kasları ve eklemleri manuel bir biçimde manipüle ederek ağrının azaltılmasında ve hareketliliğin artırılmasında yardımcı olur.
  • Kinesiotaping yöntemi kullanan fizyoterapist kasları desteklemek ve ağrıyı azaltmak için kullandığı bantlar yardımı ile hastaya yardımcı olur.

Fizyoterapistlerimiz tarafından uygulanan teknikler hastanın ağrılarının azaltılmasında etkili olmaktadır. Bunların yanı sıra hastanın hayat tarzında yapacağı küçük değişiklikler de hastalığın vermiş olduğu olumsuz durumları ekarte etmek için faydalı olmaktadır.

Bandırma Skolyoz Tedavisi Fiyatları

Bandırma skolyoz tedavisi fiyatları araştırması yapılırken dikkat edilmesi gereken ilk konu tedavinin alınacağı merkez olmalıdır. Doğru tedavi yöntemlerinin hastaya fizyoterapistler tarafından uygulanması tedavinin başarı oranlarının artmasını sağlamaktadır. Kişinin şikâyetlerine ve hastalığın durumuna göre planlanacak olan seansların sıklığı ve aralığı da fiyat konusunda belirleyici faktör olarak bilinmektedir.

whatsapp destek
Whatsapp Randevu Hattı
telegram destek
Telegram Randevu Hattı
mail ile destek
+90 530 851 15 90

Destek hattımıza Hafta içi : 09:00 - 18:00 - Cumartesi : 09:00 - 15:00 saatlerinde bize ulaşabilirsiniz.

support center RANDEVU AL